Greseli de evitat in ziua nuntii

  • 17 martie 2015

 

 

1. Nerespectarea programului din ziua nuntii , dorim sa intelegeti de ce respectarea unui program este atat de necesara in ziua nuntii, sunt momente ce nu se mai repeta iar noi suntem responsabili cu luarea marturiilor, si ne focusam pe surprinderea tuturor emotiilor , insa avem nevoie de timp pentru a crea cele mai frumoase cadre, avem nevoie sa compunem ceea ce dorim sa aratam din evenimentul vostru.

Daca programul nu este respectat automat voi veti intra in stres iar calitatea fotografiilor si a filmarii va fi afectata, nu poti realiza in 10-15 minute ceea ce initial era programat de realizat in 1h, de aceea asigurati-va si lasati o marja de eroare in organizarea programului de nunta pentru a evita intarzierile, incercati sa responasabilizati cat mai mult pe cei din jur,  pentru ca voi in calitate de miri sa nu duceti toate grijile pentru ziua cea mare, domnisoarele de onoare sau cavalerii trebuie sa va ajute in ziua cea mare, de aceea atunci cand aveti nevoie de un serviciu, spuneti-le pe nume, astfel se va crea responsabilitatea si cel numit va sti ca este direct raspunzator .

2. Locatia – prima parte a zilei de cele mai multe ori sesiunea de make-up si imbracat se deruleaza acasa la mireasa, intr-un cadru intim si apropiat sufleteste miresei insa daca acest cadrul nu este tocmai „de pus pe sticla”, va deteriora imaginile rezultate atat pe partea foto cat si video.

Este de preferat daca nu dispuneti in propria casa de o camera cat mai luminoasa si aerisita sa apelati la o camera de hotel unde sa aiba loc activitatile din prima parte a zilei (make-up, imbracatul mirilor, etc), pentru a avea spatiu suficient și a nu pierde timpul cu deplasarile prin oras.

3. Sedinta foto – alocarea timpului exclusiv fotografiatului trebuie sa fie de 1-2h, intr-o locatie cat mai placuta voua, sa insemne ceva din punct de vedere emotional si sa va reprezinte. In acest timp de 2h, chiar daca nu sunteti maestrii ai pozitiilor de shooting , noi va vom arata ce pozitii va avantajeaza pentru a obtine cele mai frumoase fotografii, iar pentru o sedinta video timpul alocat trebuie marit incat sa putem crea o poveste.

4. Dinamica in filmarea de nunta este data de filmarea evenimentului in 2 camere , cadrele vor fi mult mai bine alternate, de obicei unul dintre videografi urmareste evenimentul in totalitate iar celalalt este axat pe detalii, astfel montajul rezultat din cele 2 puncte de filmare se va imbina mult mai armonios creand spatialitate, dinamica si cursivitate, deoarece in filmarea cu 2 camere nici un detaliu nu este sarit, lucru care in filmarea cu o singura camera se poate intampla, indiferent cat de profesionist este videograful nu poate fi in 2 locuri in acelasi moment, deci recomand filmarea nuntii in minim 2 camere.

5. Relatia dintre noi si voi – intotdeauna consideram comunicarea ca punct de plecare in realizarea celor mai frumoase fotografii si filmari de nunta.

Idiferent cat de profesionisti sunt cei pe care i-ai contractat pentru acest segment, fara comunicare ei nu vor sti ce iti doresti tu de fapt sa fie fotografiat sau filmat.

Mirela & George 00116. Make-up profesionist, un mare DA, ganditi-va ca urmeaza o zi plina de evenimente succedate rapid, in mare parte cu temperaturi ridicate daca vorbim mai ales de lunile de foc (iunie, iulie, august), makeup-ul trebuie sa reziste si sa te faca sa stralucesti in fotografii, sa scoata in evidenta cele mai frumoase trasaturi si sa estompeze unde este cazul. Chiar daca poti scapa mai ieftin cu un make-up facut de verisoara ce a absolvita cursurile de make-up acum o luna, nu este o idee inspirata mai ales daca produsele folosite nu sunt din gama pro. Gandeste-te ca vorbim de nunta ta nu de o sedinta foto, ce se poate repeta. In privinta machiajului si a parului , v-as sfatui ca pe cat posibil, sa nu pierdeti timpul facand drumul la un salon si inapoi ( atat miresa cat si domnisoarele de onoare separat ) ci sa alegeti o echipa care se poate deplasa , pentru a evita intarzierile care apar de obicei la saloane si care pot compromite planul zilei .

7. Cununia Civila inainte de nunta. Cu siguranta veti econimisi timp pretios daca Cununia Civila va avea loc intr-o zi premergatoare nuntii , totul se deruleaza rapid si ideal ar fi ziua nunti sa fie mai relaxata. Mirii in ziua cea mare trebuie sa fie relaxati si sa nu se faca totul pe fuga si sa va bucurati de nunta voastra…in alta ordine de idei gandeste-te cat de obositor este sa schimbi tinuta, eventual si makeup-ul de la Cununia Civila in cele de nunta.

8. Organizeaza-ti un program al evenimentului,  care sa cuprinda  orele evenimentelor propriu zise din decursul zilei de la make-up pana la receptia in salonul de eveniment. Ia in calcul drumurile ce trebuiesc facute, eventualele intarzieri si lasa o marja de eroare intre evenimente astfel incat o eventuala intarziere sa nu dea peste cap intreg programul.

9. Biserica , in momentul intrarii trebuie lasata o distanta generoasa intre perechi ( cavaler-domnisoara de onoare , nas-mireasa , nasa mire ) . Nu uitati ca slujba este filmata – fotografiata integral si de aceea este important sa va controlati tinuta , sa evitati privitul in spate , in sus , etc.

10. In cazul in care nu ai optat pentru o sedinta foto Trash the Dress, este mai mult decat obligatoriu sa rezervi minim 2h sedintei foto din ziua nuntii iar aceasta sa se intample cu doua ,trei ore inainte de apus in lumina naturala, situatie in care imaginile vor avea acel glow superb . Important este  si sa gasim de comun acord o locatie potrivita stilulul vostru, de evitat ar fi cliseul de “sedinta foto in parc”, insa in lipsa de timp de cele mai multe ori se recurge la aceasta varianta… de aceea sedinta Trash the Dress a devenit atat de dorita, aceasta completand perfect nunta . Evita la sedinta foto din ziua nuntii sa iei mai multe persoane cu voi, sunt suficienti nasii, restul invitatilor cu siguranta vor avea fotografii cu voi, facute fie dupa slujba de cununie fie la salon.

11. O mare rugaminte… stim ca toti invitatii vostrii doresc cat mai multe fotografii cu voi din ziua marelui eveniment insa este de preferat sa nu incurce activitatea echipei foto video, de aceea suntem prezenti pentru a surprinde toate momentele importante, iar un invitat mult prea zelos pozitionat in fata camerei intr-un moment cheie cu sigurata nu va lua marturii mai bune decat am putea lua noi. Toate fotografiile le puteti lua ulterior de la miri, la calitate si rezolutie optima.

12. Petrecerea la restaurant – Stim ca laserele sunt de ”efect” la o petrecere , insa nu cred ca vreti sa apareti in fotografii cu punctulete verzi si rosii pe voi . Merita mentionat faptul ca laserul este periculos pentru toti cei prezenti putand duce la accidente oculare.

O mare rugaminte pentru staff-ul de la restaurant – sa nu serveasca sau sa stranga mese in timpul dansului mirilor sau la taiatul tortului . Prezenta acestora alterand frumusetea momentului .

Pentru dansul mirilor recomandarea noastra este sa optati pentru fumul greu ( gheata carbonica ) , altfel fumul ridicat in loc sa ajute la crearea unei atmosfere idilice va impiedica vizibilitatea stricand calitatea fotografiilor si va duce la crearea unui aer  greu de respirat ce persita destul de mult .

Referitor la fotografiile cu invitatii de regula sfatul nostru este sa nu asteptati pana la tort , cand pleaca toata lumea , atunci toti vor fi obositi , sifonati , adormiti etc. , si nu cred ca vreti asa ceva in albumul de nunta . Daca este posibil , cel mai bine e sa facem aceste imagini la intrarea in restaurant , pe masura ce sosesc invitatii .

Un alt lucru deranjant este numarul mare al invitatilor care stau toata nunta lipiti de propria camera foto sau video , smartphone , opturandu-ne astfel cadre importante . Intelegem ca vor cadre ”personalizate” cu mirii insa pentru aceasta ne-ati angajat pe noi . Asa ca sfatul nostru este sa va anuntati de dinainte rudele si prietenii ca aveti o echipa profesionista si ca ei vor primi imaginile respective , asa incat se vor putea distra linistiti .

 

Chiar daca nu ne alegeti pe noi la nunta voastra , sper ca veti invata putin din experienta noastra pentru a avea un eveniment magic.